cover
Mađarska

Spa hoteli u Segedinu i okolini – iskustva i utisci

Znate kako kažu da, kada nešto jako želite, to se uvek i ostvari. Najčešće nam deluje kao da se dogodilo samo od sebe. Razmišljala sam danima gde bih mogla da putujem za vikend posle svog rođendana jer sam želela da odem negde van zemlje, a onda je stigao poziv za obilazak spa hotela u Segedinu i okolini. Kao poručeno.

U Segedin sam išla više puta, uglavnom u šetnju, na kafu i kupovinu. Ne znam zbog čega, ali uopšte do sada nisam razmatrala spa hotele, verovatno zato što smo uvek žurili i ostajali samo jedan dan. Grad, zajedno sa okruženjem, nudi mnogo više od kafe i kupovine – odlične banje/kupališta nalaze se i u samom gradu i na oko pola sata vožnje od Segedina.

Gde na spa vikend?

Morahalom je bio naša prva tačka. Stigli smo veoma brzo do ovog mesta mesta, ako izbegnete granični prelaz Horgoš i odete na neki drugi prelaz (mi smo išli na Horgoš 2), videćete da nema ni redova ni gužve, stiže se dok popijete kafu i proćaskate sa saputnicima. Banja Eržebet nalazi se u centru mesta, a sa banjom je povezan i novi mali hotel Elixir od 3+ zvezdice u kojem smo i mi odseli (hotel ima samo 25 soba). Primetili smo kako je sve novo, uredno i savršeno održavano – i sam hotel ima bazen i saunu, a ako nastavite hodnikom, već ste u banji i kupalištu Eržebet.

elixir

Kako je bio petak veče, nekako sam pretpostavljala da se će biti gužva. Međutim, iako je bilo ljudi u kupalištu, nije bila prevelika gužva i nisam imala utisak da je prenatrpano. Odmah po dolasku, prijavili smo se za sauna seansu sa medom. To je poseban doživljaj koji preporučujem svim ljubiteljima sauna. U vrelini finske saune, nas 5-6 slušalo je uputstva gospodarice saune, koja je osvežavala prostor raznim eteričnim uljima, uvodeći nas lagano u njihova lekovita svojstva. U toku seanse, dobili smo med sa đumbirom u malim posudama, kako bismo ga namazali po telu i nahranili kožu. Veštim pokretima peškira, gospodarica je podizala temperaturu u sauni i veoma brzo nam je prošlo tih 10-tak minuta. Odlično iskustvo i odmah smo se bolje osećali!

Zatim je usledio odmor na ležaljkama, hodanje kroz bazen za cirkulaciju sa pregradama sa toplom i hladnom vodom, i odlično plivanje u olimpijskom bazenu. Obožavam velike bazene u kojima nema gužve – a ovde se nalazi jedan baš takav. Isprobali smo i spoljašnji bazen sa tuševima koji su savršeni za masažu leđa, a onda smo već bili dobro gladni pa smo otišli na večeru. Hrana u hotelu je bila korektna, mada sam izbor nije bilo nešto posebno veliki.

Sutradan smo, obilaskom Segedina, obišli i čuveni hotel Forras, koji je spojen sa banjom/kupalištem Aquapolis.

Forras je možda dobro rešenje za sve koji bi želeli da budu smešteni u gradu i koji žele da u jednom putovanju vide i Segedin, a da iskoriste sve spa mogućnosti ovog kupališta. Šetajući kroz lobi hotela, primetila sam veliki broj porodica sa decom (i ljudi iz Srbije) i čini mi se da je hotel veoma child-friendly. Moj utisak, nakon kratke šetnje hotelom je da je ovo mesto za sve generacije i da možete da dođete i sa decom, roditeljima, komšijama i prijateljima. Postoje različite kategorije soba, a i veoma luksuzni apartmani sa jacuzzi kadama. Svi gosti hotela besplatno ulaze u Acquapolis.

Forras

U Aquapolis-u možete da provedete ceo dan. Hodnikom je spojen sa hotelom, tako da, kao i u slučaju Morahaloma, možete samo da obučete kupaći i bade mantil, obujete papuče i pravac na kupanje. Ogromna je ponuda sauna, masaža, bazena (spoljašnjih i unutrašnjih), bazena sa lekovitom (termalnom) vodom, a deca najviše vole – tobogane (ima ih čak 13). Ležaljke duž bazena i pored tobogana pružaju mogućnost da čitate knjigu, odremate i opustite se, kao što to i čine posetioci banje. Ima i odvojeni fitness deo sa najmodernijim spravama, kao i par štandova sa brzom hranom, sendvičima i kafom.

acquapolis

Ako ste mladi, idete sa društvom u Segedin i želite moderno okruženje ljudi vaših godina,  možete da odsednete u Science hotelu. Ovo je veoma moderno dizajniran gradski hotel i idealan je za mlad, trendi svet koji ceni urbani dizajn i arhitekturu. On nije povezan sa spa centrom, ali uvek imate mogućnost da na primer, ovde spavate, a da neka od kupališta u Segedinu koristite tako što ćete kupiti dnevnu kartu.

Hol

hol2

science hotel1

Najlepši hotel u celoj turi – Glorius

Znate onaj osećaj kada uđete u neki prostor i samo kažete “WOW”. Takav je hotel Glorius u mestu Mako (20 min od Segedina). Urađen u Art Deco stilu, sa preovlađujućom ljubičastom bojom (moja omiljena), ljubaznim osobljem i prijatnim ambijentom, najupečatljiviji je utisak ovog vikenda. Opravdano nosi 4 zvezdice jer je od hodnika, preko recepcije, do sale za ručavanje i soba sve urađeno sa puno ukusa, stila i u pravoj meri. Doručak i večera u potpunosti odgovaraju kategorizaciji hotela, uz jedno iznenađenje – tokom doručka će vam prići konobarica i ljubazno vas upitati da li želite šampanjac. Neka dan počne u velikom stilu!

glorius

U mestu Mako nalazi se i jedna od novijih termalnih banja – Hagymatikum. Sam hotel se nalazi odmah pored kupališta, ali nisu povezani hodnikom. U hotelu možete da isprobate saunu i masažu, uz malu, ali kvalitetno opremljenu teretanu. Ako želite više – pravac banja. Odmah nakon večere smo otišli da vidimo šta se ovde nudi i u čemu se razlikuje od ostalih. Gosti hotela imaju besplatan ulaz u banju. Imajte u vidu da je to jedan ulazak po danu.

Pogled na banju sa terase hotela

Osim očuvanosti, uređenosti i utiska da je zaista sve novijeg datuma, oduševilo me koliko sam mladih ljudih videla. Izgleda da mladi ljudi ovog mesta izlaze u spa centre subotom uveče – pa zar to nije fantastično? Dok smo sedeli u toplom spoljašnjem termalnom bazenu sa lekovitim blatom iz reke Maroš, shvatila sam da su oko mene uglavnom mladi koji ćaskaju i druže se – kao da smo u nekom klubu! Spontana “šmekanja” i “odmeravanja” koja sam primetila između ostalih gostiju bila su mi potpuno simpatična, uz zaključak – kako je dobro zameniti bučno veče u klubu jednom relax avanturom sa društvom! Naravno, ovo ne znači da nema i starijih, kao i porodičnih ljudi, već samo da, ako odete u večernjem terminu vikendom (posle 20h) možete da očekujete ovakav ambijent. Ako ništa drugo, ovi mladi ljudi sigurno neće imati problema sa reumom :)

Ako dolazite sa decom, ne brinite – tu su igraonice, animacije, kao i poseban deo sa bazenima za decu i TV soba gde se gledaju crtaći.

hung1

Samo mesto Mako je mirno mađarsko mesto, čije stanovništvo pokušava da zaradi za život razvojem turizma. Veoma se trude da animiraju goste, iako, prema mom subjektivnom utisku, ovde nema puno toga da se vidi – lagana šetnja kroz grad, vožnja bicikla, šetnja uz reku i dobar ručak u malom, ali prijatnom italijanskom restoranu Rocco, odmah preko puta hotela Glorius – to možete očekivati.

Možda je to, uz spa centar, sasvim dovoljno za jedan vikend?

prodavnica

Putovanje je realizovano u saradnji sa Turističkom organizacijom Mađarske i portalom Bookiraj.com.